<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<rss version="2.0">
  <channel>

    <title>DigitalNatura.Org - Nebulosa del Vel (NGC6992)</title>
    <link>http://digitalnatura.org/details.php?image_id=3471</link>
    <description><![CDATA[19-08-2006
Àger

La Nebulosa del Vel (o dels Encaixos) és el resultat de l'esclat d'una supernova, fa de 5000 a 10000 anys. Per entendre bé que és una supernova us recomano la lectura de la següent plana web http://www.oarval.org/supernovaesp.htm

La foto només mostra una part del fragment de la nebulosa situat més a l'est. Per veure una fotografia de la nebulosa sencera mireu el següent enllaç: http://www.universetoday.com/am/publish/veil_032706.html . La nebulosa completa te una dimensió aparent de 6 vegades el diàmetre de la lluna plena ! Està a una distància de 1'4 anys llum. Es troba a la constel·lació del Cigne, en plena Via Làctia.

Espero que en els vostres monitors es vegi ben fosc el fons de la fotografia. Us recomano baixar-la i veure-la contra un fons fosc.

Telescopi: Newton Sky-Watcher de 200mm de diàmetre a f5. Montura Super Polaris. Skysensor 2000PC.

Càmera: Starlight Xpress MX-916USB
Suma de 54 imatges de 60s cada una (equivalent a fer una exposició de 54 minuts). Exposicions fetes entre les 2 i les 3 de la matinada de la nit entre el 26 i el 27 d'aquest passat mes d'agost, a 14 graus de temperatura.

Processat amb AIP for Windows (Astronomical Image Processing for Windows).]]></description>
    <pubDate>Mon, 13 Apr 2026 01:22:08 GMT</pubDate>
      <image>
      <url>http://digitalnatura.org/data/thumbnails/9/NGC6992_s.jpg</url>
      <title>Nebulosa del Vel (NGC6992)</title>
      <link>http://digitalnatura.org/details.php?image_id=3471</link>
    </image>
    

  </channel>
</rss>