<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<rss version="2.0">
  <channel>

    <title>DigitalNatura.Org - Dolmen del Collet de Su 2/2</title>
    <link>http://digitalnatura.org/details.php?image_id=8822</link>
    <description><![CDATA[Pinós 
02-03-2008 

Galeria catalana o arca amb vestíbul pou. El corredor ja va ser destruït d'antic i la llosa de coberta és una restauració moderna per donar estabilitat al monument. El dolmen va ser restaurat l'any 1986. Del túmul només en resta una tercera part al costat nord. 

Dimensions interiors: 3 m longitud, 2,20 m d'amplada i 1,40 m d'alçada. Orientació sud-est 160º 

Construït cap al Neolític final cap al 2200 a.c.. Va ser reutilitzat massivament cap el 1800 a.c., en el Bronze antic. 

Els materials arqueològics recuperats d'aquest sepulcre i dipositats en el Museu Arqueològic de Barcelona es corresponen a l'excavació, feta del 1916 al 1920, per en Pere Bosch-Gimpera. 

Bibliografia, 

- &quot;DOLMENS. Itineraris per la Catalunya Central&quot; d'Antoni Mañé i Sabat. Editorial Rafael Dalmau editor. XXXVI premi &quot;Sant Bernat&quot; 2003 de la UEC. 

Nikon Coolpix 4500. A pols. 

Nivells, to i saturació, màscara d'enfocament.]]></description>
    <pubDate>Sun, 12 Apr 2026 13:37:06 GMT</pubDate>
      <image>
      <url>http://digitalnatura.org/data/thumbnails/41/DSCN5869_t.jpg</url>
      <title>Dolmen del Collet de Su 2/2</title>
      <link>http://digitalnatura.org/details.php?image_id=8822</link>
    </image>
    

  </channel>
</rss>